17 maja 2013

Pielęgnacja okolic oczu 20+

Ilość i różnorodność dostępnych na rynku kremów do pielęgnacji twarzy i okolic oczu jest naprawdę imponująca. Producenci, zabiegając o konsumenta, prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych specyfików, które mają sprawić, że nasza cera będzie nieskazitelnie piękna. Dniami i nocami pracują nad nowymi recepturami, formułami oraz pozyskiwaniem i zastosowaniem nowych składników. W dzisiejszym świecie kosmetycznym każdy – bez wyjątku – powinien znaleźć coś dla siebie. No właśnie powinien, ale czy rzeczywiście znajduje?

Źródło
Pomijając fakt, że składy większości powszechnie dostępnych kosmetyków pozostawiają wiele do życzenia a ich stosowanie może mieć destrukcyjny wpływ na nasze komórki i tym samym prowadzić do nieprzyjemnych w skutkach konsekwencji, wychodzę z założenia, że każdy z osobna powinien sam, mniej lub bardziej świadomie, decydować o tym, co jest dla niego odpowiednie i jakimi składnikami karmi swoją skórę. O ile na każdym produkcie, nie tylko kremie, znajdziemy informację o jego przeznaczeniu i zastosowaniu, o tyle producenci bardzo często zapominają lub świadomie nie umieszczają adnotacji dotyczącej optymalnej granicy wieku, w jakiej dany kosmetyk powinien znaleźć swoje zastosowanie. A przecież wbrew pozorom jest to bardzo ważna wskazówka ułatwiająca najkożystniejszy dobór kremu, dostosowanego nie tylko do indywidualnych problemów naszej cery, ale i metryki. Nie oznacza to jednak, że w dniu 25 urodzin powinniśmy natychmiast wyrzucić kosmetyk przeznaczony do pielęgnacji cery od 20 roku życia i bezzwłocznie zaopatrzyć się w produkt 25+. Nie popadajmy w skrajność i zachowajmy zdrowy rozsadek. Naturalną koleją rzeczy jest, że z wiekiem potrzeby naszej skóry nie tylko ulegają zmianie, ale i zwiększa się jej łaknienie na ilość (stężenie), jakość i rodzaj dostarczanych składników, dlatego krem do skóry suchej, który świetnie sprawdzi się u 18-latki, nie przyniesie pożądanych efektów w przypadku 35-latki.

Ponieważ wybór kremu spełniającego oba te kryteria, a wiec odpowiadającego zarówno wymogom wynikającym z problematyczności jak i stopnia dojrzałości cery, często jest dla mnie nie lada problem i dostarcza sporej dawki stresu, irytacji oraz zażenowania, postanowiłam nieco ułatwić sprawę sobie i przy okazji może również niektórym z Was. Na pierwszy ogień idą kremy pod oczy przeznaczone dla osób po 20 roku życia.


1.Eva Natura, Herbal Garden - wygładza zmarszczki mimiczne, zmniejsza oznaki zmęczenia skóry, ok. 8 zł 2.Ziaja, Sopot rozświetlanie - redukuje obrzęki, intensywnie rozjaśnia cienie i zapewnia jednolity koloryt, ok. 7,50 zł 3.SVR CHRONOLYS - nawilża, redukuje cienie i obrzęki, ok. 80 zł 4.Ziaja, Kozie Mleko - uelastycznia, tonizuje, do skóry suchej skłonnej do zmarszczek, ok. 6,50 zł 5.Yves Rocher, Hydra Vegetal - nawilża redukuje tzw. worki i cienie, ok. 30 zł, 6.VICHY, Hydrożel Aqualia Therlmal - wzmacnia, koi, zmniejsza cienie i opuchnięcia, ok. 70 zł 7.SEPHORA, Instant Depuffing - energetyzuje, rozświetla, redukuje obrzęk 8.Oriflame, Ecollagen Eye Cream - stymuluje produkcję kolagenu, wygładza, ok. 39 zł 9.SEPHORA, Age Defying Eye Care - odżywia, redukuje pierwsze zmarszczki, ok. 68 zł
e-fotek.pl - Twój hosting zdjęć

10.Lirene, Cera wrażliwa i alergiczna - odżywia, nawilża, łagodzi podrażnienia, ok. 20 zł 11.Iwostin, HYDRATIA fizjologiczny żel - skóra sucha, wrażliwa, odwodniona, ok. 38 zł 12.Lirene, Selected From Nature - nawilża, uelastycznia, ok. 20 zł 13.Eveline, Ogród Natury, Kozie Mleko - redukcja zmarszczek, obrzękow i oznak zmęczenia, ok. 9 zł, 14.Bielenda, Eco Care - likwiduje cienie i opuchliznę, wygładza, uelastycznia, ok. 25 zł 15.EUCERIN AQUAporin - nawilża, redukuje oznaki zmęczenia, ok. 44 zł 16.Dermika, Collactio - zmniejsza worki, sińce i objawy zmęczenia, poprawia koloryt, ok. 54 zł 17.DERMEDIC, EFFECTIVAL - odżywczy krem do skóry suchej i alergicznej, ok. 40 zł, 18.Clinique, All About Eyes - redukuje sińce pod oczami, opuchliznę oraz delikatne linie i zmarszczki, ok. 130 zł

18 komentarzy:

  1. Miałam krem z oriflame, nie ten, a taki w zielonej tubce i szału nie było. Eveline również nie robił nic. Teraz mam żel z avonu i również żadnego pożytku..
    Ciężko znaleźć coś ciekawego, a i tak najlepiej sprawdza się u mnie krem na dzień do całej twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych firm miałam Ziaję, jednak nie te wymienione wyżej a pietruszkowy . Jest ok ale szału nie robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...czyli jak większość ;) Nie znam kosmetyku, który powaliłby mnie na cyce xD hehe

      Usuń
  3. ziaja do okolic oczu mnie uczula. all about eye bardzo lubiłam.
    świetnie nawilżał i nie podrażniał.
    na lato wybieram świetliki flosleku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki kremik od Ziaja stosowałaś, że Cię uczulił?

      Usuń
  4. Ciężko jest znaleźć dobry krem pd oczy. Jeszcze na swój nie trafiłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z wyżej wymienionych nie miałam żadnego, używam kremu z AA z serii z bławatkiem, jest ok, ale jak teraz się skończy to chyba rozejrzę się za czymś innym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozglądaj się a jak już znajdziesz to zdaj relację ;)

      Usuń
  6. chętnie przetestowałabym all about eyes :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ja także... Czaję się na niego od dłuższego czasu, ale trochę żal mi tej sumki ;)Pzdr!

      Usuń
  7. Właśnie dostałam próbkę w Douglasie kremu clinique all about eyes, ciekawa jestem jak się sprawdzi :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny post. Ja ostatnio testuję Clinique i jestem bardzo zadowolona.
    Obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny tekst :) ja chyba nigdy nie znajdę kremu pod oczy odpowiedniego dla mnie :( mam takie cienie pod oczami że nic im nie pomoże :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz, znajdziesz... Metodą prób i błędów, ale na pewno - cierpliwości :)
      Cieni raczej nie zlikwidujesz do zera, ale zawsze można je zredukować...

      Usuń
  10. Ja obecnie kończ krem z aa wrażliwa natura 20+ a w zapasie mam krem pod oczy z flosleku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam chrapkę na krem z FlosLeku, ale niestety brak dostępu...

      Usuń
  11. takiej notki szukałam, mam okropne "worki" i szukam na prawdę dobrego kremu (nie znaczy od razu drogiego) ;) Myślę, że spróbuję nr 5.

    OdpowiedzUsuń