17 maja 2013

Pielęgnacja okolic oczu 20+

Ilość i różnorodność dostępnych na rynku kremów do pielęgnacji twarzy i okolic oczu jest naprawdę imponująca. Producenci, zabiegając o konsumenta, prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych specyfików, które mają sprawić, że nasza cera będzie nieskazitelnie piękna. Dniami i nocami pracują nad nowymi recepturami, formułami oraz pozyskiwaniem i zastosowaniem nowych składników. W dzisiejszym świecie kosmetycznym każdy – bez wyjątku – powinien znaleźć coś dla siebie. No właśnie powinien, ale czy rzeczywiście znajduje?

Źródło
Pomijając fakt, że składy większości powszechnie dostępnych kosmetyków pozostawiają wiele do życzenia a ich stosowanie może mieć destrukcyjny wpływ na nasze komórki i tym samym prowadzić do nieprzyjemnych w skutkach konsekwencji, wychodzę z założenia, że każdy z osobna powinien sam, mniej lub bardziej świadomie, decydować o tym, co jest dla niego odpowiednie i jakimi składnikami karmi swoją skórę. O ile na każdym produkcie, nie tylko kremie, znajdziemy informację o jego przeznaczeniu i zastosowaniu, o tyle producenci bardzo często zapominają lub świadomie nie umieszczają adnotacji dotyczącej optymalnej granicy wieku, w jakiej dany kosmetyk powinien znaleźć swoje zastosowanie. A przecież wbrew pozorom jest to bardzo ważna wskazówka ułatwiająca najkożystniejszy dobór kremu, dostosowanego nie tylko do indywidualnych problemów naszej cery, ale i metryki. Nie oznacza to jednak, że w dniu 25 urodzin powinniśmy natychmiast wyrzucić kosmetyk przeznaczony do pielęgnacji cery od 20 roku życia i bezzwłocznie zaopatrzyć się w produkt 25+. Nie popadajmy w skrajność i zachowajmy zdrowy rozsadek. Naturalną koleją rzeczy jest, że z wiekiem potrzeby naszej skóry nie tylko ulegają zmianie, ale i zwiększa się jej łaknienie na ilość (stężenie), jakość i rodzaj dostarczanych składników, dlatego krem do skóry suchej, który świetnie sprawdzi się u 18-latki, nie przyniesie pożądanych efektów w przypadku 35-latki.

Ponieważ wybór kremu spełniającego oba te kryteria, a wiec odpowiadającego zarówno wymogom wynikającym z problematyczności jak i stopnia dojrzałości cery, często jest dla mnie nie lada problem i dostarcza sporej dawki stresu, irytacji oraz zażenowania, postanowiłam nieco ułatwić sprawę sobie i przy okazji może również niektórym z Was. Na pierwszy ogień idą kremy pod oczy przeznaczone dla osób po 20 roku życia.


1.Eva Natura, Herbal Garden - wygładza zmarszczki mimiczne, zmniejsza oznaki zmęczenia skóry, ok. 8 zł 2.Ziaja, Sopot rozświetlanie - redukuje obrzęki, intensywnie rozjaśnia cienie i zapewnia jednolity koloryt, ok. 7,50 zł 3.SVR CHRONOLYS - nawilża, redukuje cienie i obrzęki, ok. 80 zł 4.Ziaja, Kozie Mleko - uelastycznia, tonizuje, do skóry suchej skłonnej do zmarszczek, ok. 6,50 zł 5.Yves Rocher, Hydra Vegetal - nawilża redukuje tzw. worki i cienie, ok. 30 zł, 6.VICHY, Hydrożel Aqualia Therlmal - wzmacnia, koi, zmniejsza cienie i opuchnięcia, ok. 70 zł 7.SEPHORA, Instant Depuffing - energetyzuje, rozświetla, redukuje obrzęk 8.Oriflame, Ecollagen Eye Cream - stymuluje produkcję kolagenu, wygładza, ok. 39 zł 9.SEPHORA, Age Defying Eye Care - odżywia, redukuje pierwsze zmarszczki, ok. 68 zł
e-fotek.pl - Twój hosting zdjęć

10.Lirene, Cera wrażliwa i alergiczna - odżywia, nawilża, łagodzi podrażnienia, ok. 20 zł 11.Iwostin, HYDRATIA fizjologiczny żel - skóra sucha, wrażliwa, odwodniona, ok. 38 zł 12.Lirene, Selected From Nature - nawilża, uelastycznia, ok. 20 zł 13.Eveline, Ogród Natury, Kozie Mleko - redukcja zmarszczek, obrzękow i oznak zmęczenia, ok. 9 zł, 14.Bielenda, Eco Care - likwiduje cienie i opuchliznę, wygładza, uelastycznia, ok. 25 zł 15.EUCERIN AQUAporin - nawilża, redukuje oznaki zmęczenia, ok. 44 zł 16.Dermika, Collactio - zmniejsza worki, sińce i objawy zmęczenia, poprawia koloryt, ok. 54 zł 17.DERMEDIC, EFFECTIVAL - odżywczy krem do skóry suchej i alergicznej, ok. 40 zł, 18.Clinique, All About Eyes - redukuje sińce pod oczami, opuchliznę oraz delikatne linie i zmarszczki, ok. 130 zł

18 komentarzy:

  1. Miałam krem z oriflame, nie ten, a taki w zielonej tubce i szału nie było. Eveline również nie robił nic. Teraz mam żel z avonu i również żadnego pożytku..
    Ciężko znaleźć coś ciekawego, a i tak najlepiej sprawdza się u mnie krem na dzień do całej twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych firm miałam Ziaję, jednak nie te wymienione wyżej a pietruszkowy . Jest ok ale szału nie robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...czyli jak większość ;) Nie znam kosmetyku, który powaliłby mnie na cyce xD hehe

      Usuń
  3. ziaja do okolic oczu mnie uczula. all about eye bardzo lubiłam.
    świetnie nawilżał i nie podrażniał.
    na lato wybieram świetliki flosleku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki kremik od Ziaja stosowałaś, że Cię uczulił?

      Usuń
  4. Ciężko jest znaleźć dobry krem pd oczy. Jeszcze na swój nie trafiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety rownież, ale wciąż szukam :)

      Usuń
  5. Ja z wyżej wymienionych nie miałam żadnego, używam kremu z AA z serii z bławatkiem, jest ok, ale jak teraz się skończy to chyba rozejrzę się za czymś innym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozglądaj się a jak już znajdziesz to zdaj relację ;)

      Usuń
  6. chętnie przetestowałabym all about eyes :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ja także... Czaję się na niego od dłuższego czasu, ale trochę żal mi tej sumki ;)Pzdr!

      Usuń
  7. Właśnie dostałam próbkę w Douglasie kremu clinique all about eyes, ciekawa jestem jak się sprawdzi :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny post. Ja ostatnio testuję Clinique i jestem bardzo zadowolona.
    Obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny tekst :) ja chyba nigdy nie znajdę kremu pod oczy odpowiedniego dla mnie :( mam takie cienie pod oczami że nic im nie pomoże :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajdziesz, znajdziesz... Metodą prób i błędów, ale na pewno - cierpliwości :)
      Cieni raczej nie zlikwidujesz do zera, ale zawsze można je zredukować...

      Usuń
  10. Ja obecnie kończ krem z aa wrażliwa natura 20+ a w zapasie mam krem pod oczy z flosleku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam chrapkę na krem z FlosLeku, ale niestety brak dostępu...

      Usuń
  11. takiej notki szukałam, mam okropne "worki" i szukam na prawdę dobrego kremu (nie znaczy od razu drogiego) ;) Myślę, że spróbuję nr 5.

    OdpowiedzUsuń